• kwiecień

    10

    2014

Co zrobić, by zwiększyć szansę na sprzedaż mieszkania?

Sprzedaż mieszkania nie jest wbrew pozorom kwestią łatwą, a końcowy sukces zależy od wielu rożnych czynników. Część z nich jest zupełnie niezależna od nas samych – wymieńmy choćby ogólną sytuację gospodarczo-ekonomiczną, czy zmieniające się przepisy. Istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, które gwarantują możliwość szybkiej sprzedaży mieszkania nawet w czasie kryzysu. Warto zatem zapoznać się z poniższymi informacjami.

45 sekund

Tyle to zajmuje. Masz 45 sekund, by zaimponować potencjalnemu kupcy. Najważniejsze jest w końcu pierwsze wrażenie i zasada ta ma również zastosowanie w przypadku sprzedaży mieszkań. Potencjalny przyszły właściciel bardzo szybko podejmie wstępną decyzję, którą bardzo trudno będzie później odmienić. Jeśli taka osoba pokocha Twoje mieszkanie od pierwszego wejrzenia, raczej się nie rozmyśli, o ile nie zobaczy czegoś naprawdę odpychającego. Może się oczywiście zdarzyć, że kupujący będzie osobą niezdecydowaną. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań, by wszystko było na swoim miejscu.

Wybór mieszkania jest jak wybór partnera

Podobieństwa są tutaj znaczące. Ludzie łatwo ulegają emocjom i należą raczej do wzrokowców. Prawdopodobnie każdy z nas poznając swoją drugą połówkę od razu czuł do niej niewyjaśnialne przyciąganie. W przeciwnym wypadku o naszym zauroczeniu zadecydował zespół wybitnych cech, które odróżniają tę właśnie osobę od wszystkich pozostałych. Twoje mieszkanie również musi spełniać jeden z tych warunków, zwłaszcza jeśli na rynku dostępnych jest wiele podobnych ofert.

Wyróżnij się z tłumu

Niech Twoje mieszkanie wyróżnia się na tle oferty rynkowej. Spraw, by każdy dobrze je zapamiętał. Pierwszą czynnością, którą trzeba wykonać, jest oczywiście gruntowne sprzątanie. Warto również zadbać o drzwi wejściowe. Może trzeba je przemalować? Wnętrze natomiast niech będzie ciepłe i przyjazne.

Zaskocz gości od wejścia

80 procent potencjalnych kupców podejmie decyzję o sfinalizowaniu bądź odrzuceniu transakcji tuż po przekroczeniu progu Twojego mieszkania. Upatruj w tym szansę na powodzenie całego procesu. Postaraj się olśnić swoich gości, którzy szukają miłej atmosfery i przyjaznego wnętrza. Należy również pamiętać, że przyszły właściciel będzie w większości przypadków szukał mieszkania, które nie wymaga zbyt dużej ilości zmian. Warto zatem już od wejścia zrobić na nim takie wrażenie.

Konkurencja może zadziałać na Twoją korzyść

Potencjalny kupiec Twojego mieszkania prawdopodobnie ma w czym wybierać. Będzie on wybredny i rozpuszczony za sprawą dużej ilości ofert. Aspekt ten można jednak wykorzystać na swoją korzyść. Osoba oglądająca dużo mieszkań nie ma bowiem czasu, by dokładnie przyjrzeć się każdemu z nich. Niech zatem Twój dom przypomina ładnie opakowany produkt – przyciągający wzrok bardziej niż towary konkurencyjne.

Myśl o mieszkaniu jak o produkcie

Emocje i sentyment działają na Twoją niekorzyść. Warto zatem usunąć się jak najbardziej w cień. Pamiętaj, że sprzedajesz mieszkanie, a nie Dom przez duże „d”. Odpowiedz sobie na następujące pytania – czego konsument oczekuje od tego produktu? Jak można go ulepszyć? Jak Twój produkt wzbogaci życie konsumenta? Sprzedawanie mieszkania to sprzedawanie stylu życia i marzeń. Warto zatem sprawić, by przyszły właściciel uwierzył, że jest to miejsce właśnie dla niego.

Każdy chce się targować

Potencjalny nowy właściciel Twojego mieszkania będzie chciał ubić na jego kupnie dobry interes. Ważne zatem, by zapewnić mu takie przeświadczenie. Cenę należy bardzo dokładnie przemyśleć. Jeśli będzie zbyt wysoka, zainteresowanie okaże się znikome, co może przełożyć się na ogólne obniżenie wartości mieszkania. Im dłużej bowiem będzie wystawione na sprzedaż, tym trudniej będzie je sprzedać. Ludzie, którzy śledzą rynek nieruchomości, zaczną się po prostu zastanawiać, co z nim jest nie tak. Tego typu sytuacji chcemy przecież za wszelką cenę uniknąć.

Wyedukowany klient to najlepszy klient

Brzmi to być może jak tani slogan reklamowy, ale taka jest prawda – wielu ludzi przed kupnem nieruchomości robi odpowiedni research w internecie, co można skutecznie wykorzystać. Wiedzą oni, czego oczekują od mieszkania i jak mniej więcej chcą to osiągnąć. Ważne zatem, by samemu również trochę się dokształcić. Warto zdawać sobie sprawę z sytuacji na rynku i konkurencji.

Czego oczekują dzisiejsi kupcy?

Wielu współczesnych kupców poszukuje ładnych mieszkań, w których będzie można szybko zamieszkać. Co jednak zrobić, jeśli Twój lokal trochę odstaje od wyobrażenia o idealnym domu? Warto trochę go podrasować pod oczekiwania modelowego nabywcy – np. pozbyć się starego dywanu, jeśli wiemy, że pod spodem znajduje się ładna drewniana podłoga. Wszystkie inwestycje trzeba jednak dokładnie przemyśleć. Nie warto wydawać dużych pieniędzy dopóki nie mamy pewności, że inwestycja nam się zwróci. Przejdź się po swoim mieszkaniu i zastanów, co możesz zrobić, by niedużym kosztem zaoferować potencjalnemu nabywcy to, czego oczekuje.

Zatrudnij profesjonalistę

Być może jednak nie warto załatwiać wszystkiego we własnym zakresie? Bardzo dobrym rozwiązaniem wydaje się zatrudnienie profesjonalisty, który pomoże przygotować mieszkanie do sprzedaży. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu i nerwów, a także podnieść wartość nieruchomości.

Co zrobić, by zwiększyć szansę na sprzedaż mieszkania?

Sprzedaż mieszkania nie jest wbrew pozorom kwestią łatwą, a końcowy sukces zależy od wielu rożnych czynników. Część z nich jest zupełnie niezależna od nas samych – wymieńmy choćby ogólną sytuację gospodarczo-ekonomiczną, czy zmieniające się przepisy. Istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, które gwarantują możliwość szybkiej sprzedaży mieszkania nawet w czasie kryzysu. Warto zatem zapoznać się z poniższymi informacjami.

45 sekund

Tyle to zajmuje. Masz 45 sekund, by zaimponować potencjalnemu kupcy. Najważniejsze jest w końcu pierwsze wrażenie i zasada ta ma również zastosowanie w przypadku sprzedaży mieszkań. Potencjalny przyszły właściciel bardzo szybko podejmie wstępną decyzję, którą bardzo trudno będzie później odmienić. Jeśli taka osoba pokocha Twoje mieszkanie od pierwszego wejrzenia, raczej się nie rozmyśli, o ile nie zobaczy czegoś naprawdę odpychającego. Może się oczywiście zdarzyć, że kupujący będzie osobą niezdecydowaną. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań, by wszystko było na swoim miejscu.

Wybór mieszkania jest jak wybór partnera

Podobieństwa są tutaj znaczące. Ludzie łatwo ulegają emocjom i należą raczej do wzrokowców. Prawdopodobnie każdy z nas poznając swoją drugą połówkę od razu czuł do niej niewyjaśnialne przyciąganie. W przeciwnym wypadku o naszym zauroczeniu zadecydował zespół wybitnych cech, które odróżniają tę właśnie osobę od wszystkich pozostałych. Twoje mieszkanie również musi spełniać jeden z tych warunków, zwłaszcza jeśli na rynku dostępnych jest wiele podobnych ofert.

Wyróżnij się z tłumu

Niech Twoje mieszkanie wyróżnia się na tle oferty rynkowej. Spraw, by każdy dobrze je zapamiętał. Pierwszą czynnością, którą trzeba wykonać, jest oczywiście gruntowne sprzątanie. Warto również zadbać o drzwi wejściowe. Może trzeba je przemalować? Wnętrze natomiast niech będzie ciepłe i przyjazne.

Zaskocz gości od wejścia

80 procent potencjalnych kupców podejmie decyzję o sfinalizowaniu bądź odrzuceniu transakcji tuż po przekroczeniu progu Twojego mieszkania. Upatruj w tym szansę na powodzenie całego procesu. Postaraj się olśnić swoich gości, którzy szukają miłej atmosfery i przyjaznego wnętrza. Należy również pamiętać, że przyszły właściciel będzie w większości przypadków szukał mieszkania, które nie wymaga zbyt dużej ilości zmian. Warto zatem już od wejścia zrobić na nim takie wrażenie.

Konkurencja może zadziałać na Twoją korzyść

Potencjalny kupiec Twojego mieszkania prawdopodobnie ma w czym wybierać. Będzie on wybredny i rozpuszczony za sprawą dużej ilości ofert. Aspekt ten można jednak wykorzystać na swoją korzyść. Osoba oglądająca dużo mieszkań nie ma bowiem czasu, by dokładnie przyjrzeć się każdemu z nich. Niech zatem Twój dom przypomina ładnie opakowany produkt – przyciągający wzrok bardziej niż towary konkurencyjne.

Myśl o mieszkaniu jak o produkcie

Emocje i sentyment działają na Twoją niekorzyść. Warto zatem usunąć się jak najbardziej w cień. Pamiętaj, że sprzedajesz mieszkanie, a nie Dom przez duże „d”. Odpowiedz sobie na następujące pytania – czego konsument oczekuje od tego produktu? Jak można go ulepszyć? Jak Twój produkt wzbogaci życie konsumenta? Sprzedawanie mieszkania to sprzedawanie stylu życia i marzeń. Warto zatem sprawić, by przyszły właściciel uwierzył, że jest to miejsce właśnie dla niego.

Każdy chce się targować

Potencjalny nowy właściciel Twojego mieszkania będzie chciał ubić na jego kupnie dobry interes. Ważne zatem, by zapewnić mu takie przeświadczenie. Cenę należy bardzo dokładnie przemyśleć. Jeśli będzie zbyt wysoka, zainteresowanie okaże się znikome, co może przełożyć się na ogólne obniżenie wartości mieszkania. Im dłużej bowiem będzie wystawione na sprzedaż, tym trudniej będzie je sprzedać. Ludzie, którzy śledzą rynek nieruchomości, zaczną się po prostu zastanawiać, co z nim jest nie tak. Tego typu sytuacji chcemy przecież za wszelką cenę uniknąć.

Wyedukowany klient to najlepszy klient

Brzmi to być może jak tani slogan reklamowy, ale taka jest prawda – wielu ludzi przed kupnem nieruchomości robi odpowiedni research w internecie, co można skutecznie wykorzystać. Wiedzą oni, czego oczekują od mieszkania i jak mniej więcej chcą to osiągnąć. Ważne zatem, by samemu również trochę się dokształcić. Warto zdawać sobie sprawę z sytuacji na rynku i konkurencji.

Czego oczekują dzisiejsi kupcy?

Wielu współczesnych kupców poszukuje ładnych mieszkań, w których będzie można szybko zamieszkać. Co jednak zrobić, jeśli Twój lokal trochę odstaje od wyobrażenia o idealnym domu? Warto trochę go podrasować pod oczekiwania modelowego nabywcy – np. pozbyć się starego dywanu, jeśli wiemy, że pod spodem znajduje się ładna drewniana podłoga. Wszystkie inwestycje trzeba jednak dokładnie przemyśleć. Nie warto wydawać dużych pieniędzy dopóki nie mamy pewności, że inwestycja nam się zwróci. Przejdź się po swoim mieszkaniu i zastanów, co możesz zrobić, by niedużym kosztem zaoferować potencjalnemu nabywcy to, czego oczekuje.

Zatrudnij profesjonalistę

Być może jednak nie warto załatwiać wszystkiego we własnym zakresie? Bardzo dobrym rozwiązaniem wydaje się zatrudnienie profesjonalisty, który pomoże przygotować mieszkanie do sprzedaży. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu i nerwów, a także podnieść wartość nieruchomości.

Aktualności
Porady
Inwestycje